Het Paleis

Het Koninginnenkoor is het vrolijkste koor van Nederland. Wij zingen al meer dan 25 jaar het Nederlandse levenslied. Met 40 vrouwen zingen wij driestemmig de sterren van de hemel. Wij zingen vooral voor ons plezier en voor dat van anderen, meezingen kan altijd. Je kunt ons ieder jaar op Koningsdag horen in Amsterdam Oud-Zuid, onze bakermat. We doen mee aan de Korendagen in Paradiso, zoeken naar festivals om op te treden, verrassen publiek spontaan bij ons jaarlijkse uitje, hebben ons Kerstoptreden onder de bogen van het RIjksmuseum!

Een staatsbezoek?

We treden een aantal malen per jaar op, heb je interesse in een optreden dan kijken we of er plaats is in ons balboekje!

Wil jij ook het hoogste lied meezingen?
De repetities zijn om de week op dinsdag in Amsterdam. Zo’n twee uur zingen doet enorm goed en geeft energie. Naast heerlijk zingen, maken wij plezier en delen lief en leed. En wij treden een paar keer per jaar op, want optreden voor publiek is het ultieme doel!

Tot Koningin gekroond worden?
Om toe te treden tot het Koninginnenkoor is een introductie van een van de huidige leden van het koor nodig. Informatie is op te vragen bij het bestuur. Op dit moment hebben we plaats in onze zangroepen midden en laag (alt).

Informatie kunt u krijgen bij onze Hofhouding.