Home

Het Koninginnenkoor is het vrolijkste koor van Amsterdam en Nederland. Wij zingen al 30 jaar het Nederlandse levenslied. 2026 is ons jubileumjaar, dat laten we natuurlijk niet ongemerkt voorbijgaan.

Met 40 vrouwen zingen wij driestemmig de sterren van de hemel. Wij zingen vooral voor ons plezier en voor dat van anderen, meezingen kan altijd. Heel graag zelfs!

Wil je weten wat er zoal ten paleize en in het land gebeurt, volg ons dan op Facebook of Instagram.

Wij zoeken een nieuwe dirigent(e)

Na 25 jaar de muzikale scepter gezwaaid te hebben, met veel creativiteit, muzikaliteit, humor en gelukkig ook de nodige discipline, verlaat Ien van Duijnhoven ons koor. Dat was even wennen want haar muzikale leiding is heel belangrijk voor onze identiteit. En 25 jaar is niet niets.

Maar we gaan door! Met een nieuwe dirigent(e) met een eigen stijl, een unieke muzikale handtekening die recht doet aan ons repertoire en “zijn”. Wij zullen er alles aan doen om de opvolging goed te laten verlopen. En heten je vast van harte welkom in dit bijzondere koor. Interesse? Ken je iemand? Lees hier verder

Optredens

Regeren is vooruitzien, hier vind je onze aankomende optredens. Zo kun je ons in al onze koninklijke glorie horen zingen:

Op 8 november 2026 treden we op en vieren we ons jubileum nogmaals in volle grandeur in het Boom Chicago theater. We maken er samen een heel bijzonder feestje van met een middagvullend programma.

Zonder jou is het nooit compleet, ben je er bij?!


Wil je ons boeken of wil je lid worden? Hier vind je een koninklijk onthaal.